Marketing Netwerk Curaçao presentatie: Baron 1898, de nieuwste attractie van de Efteling.

‘Een nieuw sprookje in een Rollercoaster’.

Zo nu en dan komen er voor ons marketeers interessante mensen op het eiland vakantie vieren. Nog interessanter is het als ze bereid zijn om een presentatie te geven aan ons Marketing Netwerk. Vaak zijn dit last minute acties en past het niet altijd in iedereen zijn of haar agenda. Het is dan ook fijn om toch weer een grote opkomst te zien tijdens onze ‘Lunch & Learn sessies.

Deze keer konden we Janske Wijga, Manager Media & Brand Development van de Efteling ‘strikken’ om de marketing case ‘Baron 1898’ te komen presenteren. Dit had ze al een keer gepresenteerd als ‘inspirational session’ bij een bedrijf op Curaçao.  logo efteling 2

 

De Baron 1898 is de nieuwste rollercoaster attractie van de Efteling waarvoor een nieuw geschreven verhaal/sprookje is geschreven over een hebzuchtige Mijnbaron die gesaboteerd wordt door de Witte Wieven. Kijk vooral ook op de website voor het complete verhaal. http://www.efteling.com/attracties-Baron-1898

Erg duidelijk in het verhaal was de her allocatie van budgeten naar Social Media, in plaats van een reclame commercial op TV of kranten advertenties. Social Media Platforms als Facebook & YouTube hebben een grote rol gespeeld in de campagne in de aanloop naar de opening van de gloednieuwe Rollercoaster: ‘de Baron 1898’ op 30 juni 2015. De ‘onride’ van de attractie op YouTube is al meer dan 700.000 keer bekeken. Nog steeds wordt er gewerkt aan nieuwe ontwikkelingen ondanks dat de attractie al geopend is.janske Wijga 2

DJ Hardwell, ook geen onbekende op Curaçao heeft zijn eigen bewerking gemaakt op de muziek van Baron 1898. De remix is niet in de attractie te horen of los als track verkrijgbaar, de single is vanaf de opening in een bepaalde oplage uitgedeeld aan de bezoekers van Baron 1898.

Er was veel ‘Free Publicity’ voor de nieuwe attractie. Normaal moet er veel moeite worden gedaan om de pers naar een opening te laten komen. In dit geval wilde zelfs het Jeugd journaal, die zich vaak ver van commerciële activiteiten houdt, aanwezig zijn tijdens de opening. Logisch want deze attractie spreekt de doelgroep van het Jeugd journaal aan. Verbazing onder de aanwezigen over de hoogte van het uiteindelijke budget. Dit was toch wel hoger ingeschat voor zo’n groot project als dit.

janske wijga

De Efteling hoopt met dit project een award te winnen. Wij houden het in de gaten en wensen Janske Wijga het Marketing team van de Efteling heel veel succes in deze competitie.

Ik ben er van overtuigd dat de aanwezige marketeers die de komende periode naar Nederland gaan en de Efteling bezoeken, met hele andere ogen kijken naar deze nieuwe Rollercoaster…………

Werk jij bij een bedrijf waar voor ons netwerk interessante sprekers komen. Laat het mij weten, wellicht ook leuk om ze in een lunch sessie voor ons Marketing Netwerk Curaçao* te laten spreken. Tot slot, een lunch als deze is alleen mogelijk door onze sponsors: Petrick Thissen van ENNIA, voor de locatie, Myrthe Verhulst van Coca-Cola Curaçao voor de drankjes, Nicole van Alphen van MissProjectManager voor de broodjes en Alex Timmermans voor de foto’s & Energie drankjes.

Thanks Janske voor je presentatie!!

Tot de volgende Marketing Netwerk bijeenkomst.

Ria Luitjes

 

*Marketing Netwerk Curaçao is alleen voor Marketing & Communicatie professionals die wonen en werken op Curaçao. Lid worden kan je via een aanmelding op onze LinkedIn groep of Facebook groep. Zorg dat je functie vermeld is zodat wij kunnen zien dat je marketing/communicatie professional bent en je kunnen toelaten.