HuiskamerWorkshops voor professionals in Den Haag

Van huiskamerconcerten, naar vergaderen in een huiskameromgeving tot mijn Marketing HuiskamerWorkshops voor professionals.

Ik geef al meer dan 7  jaar trainingen in Marketing en Social Media Marketing in een ‘huiskamer zetting’. Voor mij betekent dit een informele setting waardoor je als deelnemer je vrij voelt te om actief deel te nemen aan de groep. En het werkt!!

Overal zie je in de B-to-B markt de term ‘huiskamer’ terugkomen. Populair bij de muziekliefhebbers zijn de huiskamer concerten en in elke stad heb je wel een huiskamer restaurant. In de zakelijke meeting branche zie je vergaderzalen die ingericht worden als huiskamers om zo een inspirerende omgeving te creëren voor de vergaderaars, de locatie promoot dit dan ook als uniek. Ook zijn er inmiddels particulieren die hun eigen huiskamer ter beschikking stellen voor vergaderingen. Zelf fiets ik een aantal keer per week langs een dergelijke locatie op de Laan van Meedervoort in Den Haag. Maar dat is niet de enige locatie, ze schieten als paddenstoelen uit de grond. Wellicht volgend op de deel-economie gedachte, zoals Airbnb en Uber.

HuiskamerWorkshop voor professionals

 

 

Max 7 professionals

Tom Kok auteur van het Handboek inspirerend leidinggeven heeft in 2013 tijdens een presentatie in het Marketing Netwerk Curacao aangegeven: ‘laat voor een optimale inspirerende sessie de groep niet groter zijn dan 7 personen, ga je boven de 7 personen dan valt de groep uiteen in 2 groepen’. Ik ben deze opmerking nooit vergeten en als je er op let, merk je dat hij gelijk heeft.

Nu waren het aantal deelnemers aan mijn workshops meestal al +/- 6 personen. Dit had enerzijds te maken met de beperkte ruimte die mijn ‘huiskameroplossing’ bood of anders gezegd, de tafel bood plek aan 6 laptops. Anderzijds gaf mij dit de kans om elke deelnemer voldoende aandacht te kunnen geven en mee te denken met persoonlijke vraagstukken maar ook om tijdens de verschillende opdrachten de juiste ondersteuning te kunnen bieden.

Netwerken en sparren

Ook heb ik gemerkt dat door de kleine groepssamenstelling deelnemers uit de verschillende branches elkaar van voorzien opbouwende kritiek, klantinzichten en tips en tricks waardoor het leer effect alleen maar versterkt wordt.

Dat de Workshops bij uitstek een plek zijn om te netwerken heb ik de afgelopen jaren ook mogen constateren. Ter plekke aan tafel ontstonden de kansen en werden tussen de deelnemers onderling deals gesloten. Noem het business aan de huiskamertafel.

Nog steeds vind ik het gaaf om te zien hoe de ondernemers die bij mij een workshop hebben gevolgd succesvol zijn in hun business mede door wat ze bij mij hebben geleerd. Dat is een enorme stimulans om door te blijven gaan met de workshops. In mijn tijd op Curaçao heb ik een Social borrel opgericht. En als ik weer op Curaçao ben nodig ik al mijn ‘alumni’ uit voor de ‘Social borrel’. Het moment voor alle cursisten om bij te kletsen over marketing en Social Media marketing en ja hoor je raadt het al laagdrempelig netwerken.

Ook ‘public speaking’

Heb je dan nooit grotere groepen? Jawel hoor! Op uitnodiging heb ik presentaties gegeven voor groepen tot wel 300 man. Ook bij in-company trainingen zijn de groepen vaker iets groter. Hier is dan wel weer het voordeel dat alle deelnemers uit dezelfde branche komen en (hopelijk) dezelfde doelstelling hebben.

Voor al het overige zijn de workshops: kortdurend, 1, 2 of 3x een ochtend, Informeel, inspirerend, met een hoge leer curve, netwerk uitbreidend en aantrekkelijk tarief.

Met de bovenstaande inspiratie heb ik besloten om mijn marketing workshops te ‘branden’ tot HuiskamerWorkshops voor professionals.

Diverse Workshops?

Wil je ook deelnemen aan een van mijn HuiskamerWorkshop zoals:

Meer informatie, data en aanmelden voor de deze HuiskamerWorkshop, inclusief een GRATIS TRY-OUT Workshop, klik dan hier. Of vul het contactfomulier in.