Help! Ik heb geen Marketing Content kalender

Content is KING

Content is King. Ja, nog steeds is content KING. Eigenlijk is dat niet nieuw, al ver voor de internettijd speelde dit, want kennen wij niet allemaal de term: ‘wie schrijft die blijft’. Hoewel het van oorsprong een spreekwoord is en zoveel betekent als je de boekhouding op orde houden. In een andere context betekent het: ‘wie schrijft blijft in beeld’! En als marketeer willen wij allemaal in beeld zijn bij onze Doelgroep. De juiste content maakt ons in de ogen van onze doelgroep een expert, iemand met kennis van zaken en waar ze op kunnen vertrouwen.

 

Content……. Waar moet ik dan aan denken? Je kent ze vast wel de content lijstjes op verschillende websites

  • Stel je collega voor
  • Persberichten
  • Product launch
  • Evenement van het bedrijf
  • Product presentatie
  • Jubileum
  • Een campagne
  • Een video
  • Een blog
  • Virtual reality
  • Een gastblog

 

Toch kom je al snel in een situatie dat je geen idee meer hebt wat je nu weer moet posten op je Social Media platforms…… een ‘writersblock’. Zeker als je jezelf ten doel hebt gesteld om meerdere keren per week iets te posten. Onder het mom van ‘als je niets te melden hebt doe het dan ook niet’ en houd je dus je mond. Zie het ontstaan van allerlei ‘slapende’ Facebook pagina’s. Wil je toch iets posten in de alledaagse hectiek, post je snel even wat van mindere kwalitatief of je deelt een interessant artikel.

Downloaden

De hierboven genoemde lijst is natuurlijk veel langer te maken, daar is genoeg over geschreven online. Iedereen die zich weleens met content creatie heeft bezig gehouden heeft vast ook weleens een content kalender gedownload. Misschien ligt het aan mij maar je krijgt al bijna een punthoofd als je al de tabbladen ziet, daarnaast sluit het nooit aan op je eigen behoefte!

 

Plannen van content 

Hoe plan je de content? Hoe structureer je de content? Hoe laat de verschillende content items en geplande events op elkaar aansluiten? Zowel online als offline, in de verschillende kanalen en op de diverse Social Media platforms. Hoe breng je alles in lijn, op welke thema’s of actualiteit kan je inhaken? Hoe maak je het jezelf makkelijker?

Content kalender is maatwerk

In de loop van de jaren heb ik mijn eigen ‘content creatie’ methode ontwikkelt. Niet alleen het resultaat maar ook de weg ernaartoe is een belangrijke factor. In elke branche en bedrijf is het proces om te komen tot het resultaat: een goede marketing Content kalender weer anders. De standard templates werken niet, althans niet voor mij. Maatwerk………. Content kalender is maatwerk net als dat elk Marketingplan of Social mediaplan maatwerk is.

Hoe pak je het aan?

Ik bied je dus geen gratis template aan maar als je we wat hulp kan gebruiken bij je content creatie en het proces ernaartoe? Schrijf je dan nu in voor mijn workshop.

 

Voordeel

  • Creëer goede content
  • Nooit meer ad hoc
  • Geen ‘contentblock’
  • Actueel en consistent (op elkaar afgestemd)
  • Ontstaan van creatieve nieuw ideeën

 

Wat gaan we doen

We gaan een jaarkalender maken afgestemd op jouw Marketing en Communicatie strategie. In de workshop leer je een methode die je tijdens de workshop eenvoudig kan aanpassen aan je eigen behoefte.

Plan voor een geheel jaar je content, ad hoc communicatie behoort tot het verleden tenzij het gaat om direct inspelen op de actualiteit. Hoe combineer je de evenementen van je eigen bedrijf met die van andere bedrijven.

Wat kan je doen met seizoensinvloeden?  Hoe kan je inspringen op campagnes van beïnvloeders in jouw markt (denk aan de KLM werelddeals en het belang hiervan voor de toeristische markt).

HuiskamerWorkshops voor professionals

 

Ook deze workshop past binnen mijn concept ‘HuiskamerWorkshops’; In een inspirerende omgeveving met een kleine groep, met maximaal 7 deelnemers, dus er is veel persoonlijke aandacht en ruimte voor het stellen van vragen. Hands-on!

Programma: 1 dagdeel van 3 uur

  • Wat is content?
  • Creëren content
  • Tips voor het schrijven van blogs/artikelen
  • Plannen en structureren van content
  • Maken van een content jaarkalender
  • Hoe stem je de Strategische content en Social content op elkaar af

Wat verwacht ik van jou?

Je bent werkzaam in een Marketing, Communicatie of Social Media functie of je bent zelfstandig ondernemer / ZZP-er en verzorgt je eigen Marketing, Communicatie en Social Media. De Marketingstrategie/doelstellingen van je bedrijf zijn helder voor je.

Ter voorbereiding heb je 3 thema’s die een rol spelen in je bedrijf en 5 ‘key words’. Daarnaast heb je een laptop mee met een officepakket.

Meer informatie, data en aanmelden voor de deze HuiskamerWorkshop, inclusief een GRATIS TRY-OUT Workshop, klik dan hier.

Kijk ook eens naar de andere ‘HuiskamerWorkshop’ die ik geef.