Social Media Marketing voor zakelijk gebruik

Ben jij een ondernemer en wil je nu toch echt eens aan de slag met Social Media voor je bedrijf? Ben je geïnteresseerd in social media en wil jij social media voor non-profit (stichting, sportvereniging, muziek, dans, hobby etc.) doeleinden gaan opzetten of ben je al gestart met social media en wil je de bestaande activiteiten op een hoger niveau brengen. Dan is deze kleinschalige ‘HuiskamerWorkshop’ iets voor jou!

Tijdens twee workshops ‘Social media voor zakelijk gebruik’ van 3 uur per keer behandelen we de basis principes van social media. Naast de algemene workshop Social media zoals beschreven op deze pagina geef ik ook specifieke intensieve LinkedIn workshops en Workshops om je content kalender samen te stellen.

workshops MIXmarketing

Het programma ziet er als volgt uit:

Tijdens drie workshops van 3 uur per keer (totaal dus 9 uur) behandelen we de principes van Social Media.

Deel 1  behandelen we o.a.:

  • Wat is social media (zoveel meer dan alleen Facebook) en waarom doen we het?
  • Welke social media platformen zijn er, welke worden het meest gebruikt en hoe?
  • Hoe gebruiken andere bedrijven Social Media: wereldwijd maar ook in Nederland?
  • De combinatie privé en zakelijk online.
  • Wat is het belang van een Social Media strategie en de invulling daarvan?

In de tussenliggende periode tussen workshop 1 en workshop 2 kun je nadenken over de invulling van je Social Media strategie. Je ontvangt hiervoor een template

Deel 2  behandelen we o.a:

  • Invulling van je eigen strategie bespreken (pitch van max 5 minuten per persoon) met de groep en feedback ontvangen maar ook feedback geven aan de andere deelnemers
  • Hoe zorg je voor de interactie met je doelgroep?
  • Wat is het belang van een publicatie agenda/schema?
  • Wat zijn de beste tijden om iets te posten?
  • Hoe koppel je de verschillende Social Media platforms en je website?
  • En nog veel meer tips & tricks?
  • Opzetten/aanpassen van 1 of meerdere Social Media accounts.

De workshops zijn ‘hands-on’ want we gaan dus niet alleen luisteren, we gaan ook echt aan de slag, zeker in de 2e workshop. Tijdens de 2e workshop zal een start gemaakt worden met een (zakelijk) Social Media platform naar keuze. Of een al bestaand platform zal tijdens de workshop een ‘facelift’ krijgen. Dus neem in ieder geval de 2e dag je je eigen laptop mee!

SMMU_badge3

Meer informatie, data en aanmelden voor de deze HuiskamerWorkshop, inclusief een GRATIS TRY-OUT Workshop, klik dan hier.

Deelnemers eerdere workshops.

IMG_3450Foto-workshop Social Media door MIXmarketing CuracaoTCB

Certificaat deelnemers workshop Social Media UNIQA Suriname

2 groepen van 80 kinderen elk volgden met veel enthousiasme de workshops social Media op Curacao

workshop november

Millicent Jolande en Margot Workshop januari 2014foto workshop MIXmarketing 12 aug 2014foto workshop social media for your business mixmarketing juni 2014workshop febr

volle zaal

volle bak presentatie guardiangroup 23 meiworkshop Social Media for your business curacao groep 1Social media workshop for your business september 2011workshop voor Teamwork okt 2014

workshop 2 december 2014

 

 

 

Workshop Social Media Corporate Curacao

 

 

 

 

 

 

 

workshop social media deel 2 Strategie maandag 1 december 2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ervaringen van deelnemers:

Inhouse maatwerk workshop Uniqa Social Media 2012
Remco Wieffering, ‘Marketing & Salesmanager Uniqa Suriname: Ria is een professionele trainer, het programma is helder en afgestemd op ons bedrijf, daarnaast is Ria in staat goed om te gaan met de verschillende kennis niveau’s van de deelnemers.

Workshop Social Media 2014
Soraya Cova, Ronald McDonald House Curacao: ‘Learn about our future’.

Workshop Social Media 2014
Rudy Calmera, Economist: ‘Dit bedrijf weet heel veel van Social Media en hoe je dat als bedrijf kunt inzetten’.

Social Media Week Curacao 2015
Patty van der Miessen-Varenkamp, eindredactie AD,  journalist, radiomaker blogger & auteur: ‘Ria staat voor professionaliteit en een eerlijke, duidelijke aanpak. Heel prettig samenwerken! Recht door zee, zonder poespas gaat ze voor haar doel. Ook haar workshop over LinkedIn vond ik heel verhelderend. Leuk zo’n netwerk met honderden mensen, maar wat kan je er concreet mee en hoe genereer je leads? Heel nuttig en meteen toepasbaar in de praktijk!’

Workshop LinkedIn UTS 2016
Tjarrie Wijga, Service & Marketing manager UTS: ‘Nuttige en duidelijke cursus die door Ria zeer relevant werd gemaakt door ook naar de locale markt (Curacao) te kijken en te laten zien hoe je daar extra business kon genereren door je LI profiel goed en duidelijk op te zetten’.

Workshop LinkedIn maart 2017

Carin Bult, directeur bij Carin Cares: Een paar jaar geleden de cursus Mixmarketing bij Ria gedaan. Was toen zelf nog niet zo lang gestart met mijn eigen bedrijf. Hele zinvolle en nuttige cursus waarbij de kansen en mogelijkheden om je bedrijf te branden en promoten via social media centraal stond. Heb ik veel aan gehad en het heeft mijn bedrijf zeker goed gedaan. Echt aan te raden dus! Daarnaast recent een workshop LinkedIn bij Ria gedaan. Ook weer heel nuttig want ik was nog niet zo thuis in LinkedIn. Door de workshop weer veel geleerd en klaar om ook via LinkedIn mijn bedrijf goed zichtbaar te maken. Masha Danki Ria voor het delen van je kennis en expertise in deze!”

 

Ook interessant om te lezen: spreker tijdens diverse seminars, conferenties (30 -300 deelnemers)